در حاشیه افتتاحیه خط تولید دوده صنعتی پی-تایپ

مدیرعامل شستا: این کارخانه و این تولید جان ماست و اجازه ندهید دیگران خصمانه دست‌رنج شما را به غارت ببرند.

به گزارش روابط عمومی شرکت کربن ایران، ابراهیم بازیان در جلسه افتتاحیه خط تولید دوده پی‌-تایپ، پس از بازدید از شرکت کربن با تقدیر از افزایش 282 درصدی در فروش بورسی و روند رو به رشد مطالبی را پیرامون برنامه تحولی شستا ایراد کرد.

——————————————————————————————

در این مراسم ابراهیم بازیان مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) به بیان مطالب ذیل پرداخت:
خداوند متعال را شاکریم بابت این توفیق که توانستیم در کنار بازدید از مجموعه‌های مستقل در منطقه خوزستان، شاهد ارائه گزارش خوبی باشیم که حاصل نگاه و عمل، توام با تدبیر و امید بوده است.
وی ضمن تبریک اعیاد غدیر و قربان از گزارش شرکت کربن و موفقیت‌های میدانی که در بازدید مورد توجه واقع شد، تقدیر کرد.
بازیان با یادآوری شعار سال، یعنی رشد تولید و مهار تورم خاطر نشان کرد که این شعارها تذکریست تا همه در حد توانمان در این مسیر حرکت کنیم.

افزایش تولید، راهکار شستا در مهار تحریم‌های بی‌رحمانه دشمن

مدیر عامل شستا با اشاره به این نکته که ستون اقتصاد تولید و اقتصاد نیز ستون تحول در زندگی و معیشت مردم است، به توضیحاتی پیرامون اختلال در اقتصاد کشورپرداخت و ضمن ابراز تاسف تصریح کرد:
بخشی از این اختلال، مشخصا بدلیل عوامل خارجی، با هدف و انگیزه قبلی است. از زمان تاسیس جمهوری اسلامی، این دشمنی با برنامه‌ریزی بوده اما بیش از یک دهه این عداوت شدیدتر و بی‌رحمانه‌تر شده تا جایی که دچار تحریم همه جانبه شدیم که اولین اثر آن عدم تشکیل سرمایه است، اثر بعدی جلوگیری از ایجاد سرمایه‌های ثابت در داخل کشور که باعث ایجاد بی‌تابی و بی‌قراری برای همه شده است. تاکنون یک راه مهار این موضوع افزایش تولید بوده است و به همین جهت مجموعه‌های تولیدی مهم هستند.

ایران هزینه زورگویی‌های دشمن را  مدتهاست پرداخت کرده و اکنون زمان افزایش امید و ایجاد تحول در داخل است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از مجموعه‌های تولیدی کشور شستا است، امروز در شرکت کربن، فردا در پتروشیمی و کارخانه و سیمان و غیره، به گونه‌ای که اگر کسی بخواهد معایب و مضایق اقتصاد کشور را مشاهده کند می‌تواند با یک نگاه اجمالی به گذشته شستا تاکنون، بلایی که بر اقتصاد کشور آمده را ببیند اما چه می‌توان کرد؟ و هزینه این زیاده‌خواهی‌ها و زورگویی‌های دشمن را کشور مدتهاست پرداخت کرده و اکنون زمان این است که در جهت افزایش امید گام برداریم و در داخل تحولی ایجاد شود.
وی افزود: ما نیز گوشه‌ای از اقتصاد این مرز و بوم هستیم و باید در هندسه خودمان به طور خوب و منظم عمل کنیم تا آینده را خوب بسازیم و در این راه نشان دهیم که آینده ساختنی است و یافتنی نمی‌باشد. عمده این ساختن، طراحی، مهندسی و مدیریت می‌خواهد که هسته اصلی آن اراده و خواست است و ما بیش از هر زمانی در سطح مدیران و برنامه‌ریزان کشور نیازمند این نوع نگاه هستیم.

برنامه تحولی ناظر به راهبردهاست

بازیان در ادامه با توضیحاتی پیرامون وضعیت 35 ساله شستا لزوم پرداختن به برنامه‌ای از جنس تحول و به تعبیری از جنس آسیب‌شناسانه را گوشزد کرد و گفت: با توجه به نقاط قوت و ضعف در داخل مجموعه و در قالب یک پارادایم عمومی در تمام سطوح شستا، نیازمند اجرای برنامه تحولی هستیم و این اعتقاد ماست که همه باید با تلاش به این قله برسند. فلذا این برنامه تحولی را ناظر به راهبردها، تدوین و تبیین و تشریع کردیم.
وی در ادامه به شرح گام‌های پیش‌روی شستا پرداخت و گفت: گام اول صیانت است از سرمایه‌ای که به ما سپرده شده و ما نباید بی‌تفاوت به این سرمایه باشیم. گام بعدی حرکت بنگاه‌ها به سمت رشد و تعالی است.

وظیفه‌های امروز ما این است که موضوع نوسازی و بهسازی صنعت را یک ضرورت بدانیم

مدیر عامل شستا با اشاره به پیرسالی برخی کارخانه‌ها تصریح کرد: یکی از وظیفه‌های امروز ما این است که موضوع نوسازی و بهسازی صنعت را یک ضرورت بدانیم.
وی با اشاره به روحیه‌ دولت فعلی در امید ورزی، تدبیر و اعتقاد به رشد خاطرنشان کرد:
کشور در دوره‌های مختلف مدیریتی چرخش‌هایی داشته و مردم هم با رای به دولت‌های مختلف فرصتی برای کار مسئولین با نگاه‌های گوناگون سیاسی را فراهم کردند، اما نگاه اصلی همه باید پیشرفت و حرکت کشور باشد.
موضوع برنامه تحولی و راهبردهای آن که اعلام گردید باید کاملا این مفهوم را منتقل کند که تصویر مطلوب هر شرکت در 5 سال آینده کجاست.
این یک واقعیت است که در صورت عدم وجود یک برنامه تحولی مشخص، به راحتی می‌توان عملکرد را زیر سوال برد. ما با تمام قدرت تلاش و باور داریم که می‌توانیم روی پای خود بایستیم که یکی از الزامات آن اعتماد به نفس و خودباوری است.

باید با جرات به نیروی انسانی میدان دهیم

ابراهیم بازیان در ادامه با اشاره به انتصاب دکتر کریمی، اضافه کرد: انتخاب ایشان با چند دلیل اتفاق افتاد، اولا تصمیم داشتیم مدیران با سابقه زیاد را عوض کنیم، دوم پیشنهاد کارشناسان مجموعه را مدنظر قرار دادیم، سوم اینکه با عنایت به رزومه ایشان تخصصشان با این مجموعه همراه بود، چهارم اینکه ایشان در این چهار ماه اندازه یک مدیر ده ساله تلاش کرده است و همه این موفقیت به دلیل اعتمادمان به مجموعه بود. اینها ویژگی‌هایی است که در اعتماد به نیروهای باسابقه رخ می‌دهد و بحمدلله این رویدادها باعث خوشحالی همه ما می‌شود و در این راه خداوند متعال هم کمک ماست زیرا «وَ مَن يَتوكل عَلى الله فهُو حَسبُه، وَ من یَتَقِ الله یَجعَل لَه مَخرَجا»، اینها ویژگی انسان‌های مومن است. همچنین این ظرفیت و اعتماد در دل مجموعه و پرسنل بوده است و باید با جرات به نیروی انسانی میدان دهیم و در این برنامه تحولی به توانمندسازی و تعالی نیروی انسانی توجه ویژه داشتیم چرا که اصلی‌ترین سرمایه ما نیروی انسانی است.

تولید دوده صنعتی پی-تایپ (P-Type) ، هم کمکی است به بخش صادراتی، هم باعث تنوع در تولید محصول است

وی با اشاره به دستاوردهای شرکت کربن ا‌ضافه کرد: یکی دیگر از مزیت‌های شرکت کربن این است که سهم آن در بازار به مراتب از درصد تولید آن در کشور بالاتر است، که با توجه به ظرفیت‌های موجود در افزایش تولید امید داریم این سهم از بازار روز به روز افزایش پیدا کند.
ابراهیم بازیان با اشاره به رکورد زنی شرکت کربن در 50 ساله گذشته تاکید کرد: تلاش مدیریت مجموعه در بالابردن و رشد برند شرکت کربن باشد و آینده خودتان را با انتقال کارخانه بسازید و به مسئولیت اجتماعی پرداخته و با برنامه‌ریزی توام با تدبیر به مردم اهواز حس امنیت بدهید.
وی با تقدیر از شرکت کربن در افزایش قابل توجه فروش بورسی افزود: این کارخانه و این تولید جان ماست و اجازه ندهید دیگران خصمانه دست‌رنج کارگران را به غارت ببرند.
ابراهیم بازیان از کار ویژه‌ای که شرکت کربن در تولید دوده صنعتی پی-تایپ انجام داده ابراز خشنودی کرد و گفت: تولید این محصول، هم کمکی است به بخش صادراتی، هم باعث تنوع در تولید محصول است و هم گرید برند کربن را ارتقا بخشید. می‌توان امید داشت که با روحیه مدیریتی این شرکت از این جنس تولیدات و نوآوری‌ها ده‌ها نوع دیگر را اضافه نمود و بازار و محصول را به سمت محصولاتی با گرید بالا سوق دهید و در این راه از مجموعه‌های دانش‌بنیان استفاده کنید.
وی در انتها با تشکر از زحمات کارگران، پرسنل، مدیران و اعضای هیئت مدیره کربن، به این نکته اشاره کرد که کربن یعنی شستا و شستا به تعالی و تحول و رشد و ارتقا بهره‌وری فکر می‌کند لذا همه باید به رشد و سرمایه‌گذاری فکر کنیم و در ذیل نگاه تحولی شستا هماهنگ‌سازی نیز صورت بگیرد.