به گزارش روابط عمومی، براساس آگهی منتشره به تاریخ 06/03/1399 در خصوص دعوت به مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت کربن ایران ( سهامی عام )، این مجمع در تاریخ 19/03/1399 درسالن اجتماعات شرکت نفت پاسارگاد پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و با توجه به احراز حد نصاب قانونی و اعلام رسمیت جلسه، به ریاست علی علامه راد برگزار شد. در ادامه جلسه شکور شمس مدیر عامل شرکت پس از ارائه گزارش عملکرد سال مالی 1398 ، گفت: شرکت کربن در سال مالی 98 موفق شد به افزایش 20 درصدی ارزش ریالی فروش به میزان 320 میلیارد تومان نسبت به فروش 270 میلیارد تومانی دوره مشابه سال گذشته دست یابد.
وی همچنین افزود: با توجه به ظرفیت اسمی 36 هزار تنی تولید انواع محصولات شرکت شامل دوده نرم ودوده سخت، در صورت تقاضای بازار امکان تولید مطابق ظرفیتهای موجود کارخانه مذکور امکان پذیر خواهد بود و طبق تکلیف هلدینگ PIIC به عنوان سهامدار حداکثری علیرغم محدودیت‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا، ، تلاش داریم تا با برنامه‌ریزی مدون ، تولید بیشتر ازظرفیت اسمی را در سال جهش به ثبت برسانیم که امیدواریم با بهبود شرایط و افزایش تقاضاهای داخلی و خارجی این اتفاق در سال جاری محقق گردد.
شمس ادامه داد: : گریدهای خاص دوده صنعتی مورد نیاز صنعت پتروشیمی در حال حاضر 3 هزار تن نیاز داخلی دارد که عمدتاً از خارج کشور وارد می‌شوند و به منظور مشکی کردن پلی اتیلن‌های خودرنگ یا بی رنگ و در نهایت تولید لوله‌های پلی اتیلنی کاربرد دارند. برنامه داریم تا با تلاش مضاعف به مشخصات تعریف شده این محصول دست یافته و با تولید این گرید خاص دوده صنعتی، این نیاز صنعت پتروشیمی را برطرف کرده و کشور را از وارادت این محصول بی‌نیاز نماییم.
وی با بیان اینکه کربن ایران از نظر کیفی در بازارهای جهانی بسیار شناخته شده و مطلوب است گفت: در حال حاضر حدود 86 درصد از محصولات کربن ایران فروش داخلی و 14 درصد فروش صادراتی دارند که در سال آینده برنامه مفصلی برای توسعه صادرات و افزایش فروش صادراتی داریم.
وی در ادامه در مورد توسعه صادرات محصول کربن ایران گفت: از آنجا که ترکیه یکی از بزرگترین صنایع تولید تایر را در منطقه داشته و سالانه 160 هزار تن مصرف دوده صنعتی دارد؛ بنابراین ما عمده صادرات محصول را در سال 98 به کشور ترکیه داشتیم، با این حال برای توسعه صادرات خود در سال آینده برای افزایش صادرات به پاکستان و هند نیز برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است.
در ادامه اين جلسه گزارش حسابرس و بازرس قانونی شرکت قرائت و صورت هاي مالي مورد تاييد قرار گرفت و به سوالات مطرح شده توسط سهامداران پاسخ داده شد . در پایان با تصویب پیشنهاد تقسیم ٩٠ درصدی سود سال ٩٨ به ازای هرسهم 300 تومان بین سهامداران تقسیم که این میزان نسبت به سال 97 معادل 114 درصد افزایش داشته است. همچنین روزنامه دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه رسمی انتخاب شد.