سود عملیاتی شرکت کربن ایران وابسته به گروه شستا در سال مالی گذشته 113 درصد و سود خالص شرکت اصلی 144 درصد نسبت به سال مالی قبل از آن افزایش داشته است.

به گزارش شستا رسانه، مجمع عمومی عادی سالانه بررسی عملکرد سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ شرکت کربن ایران از شرکت های تابعه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی در تاریخ 3 تیر 1403 برگزار شد.

در این نشست، تقسیم سود نقدی به ازای هر سهم برابر مبلغ 960 ریال مورد تصویب سهامداران حاضر در مجمع قرار گرفت.

دکتر کریمی مدیرعامل شرکت کربن ایران در این نشست گفت: در سال ۱۴۰۲ که با رهنمودهای مقام معظم رهبری به سال مهار تورم و رشد تولید مزین شده بود، شرکت کربن ایران با استفاده از توان علمی، مهارت فنی و همت مضاعف کارکنان پر تلاش خود و بهره­ گیری از رویکردهای مدیریت علمی توانست ضمن رعایت سطوح کیفی و منطبق با استانداردهای ملی و بین المللی به رکورد تولید 51 هزار تن در سال دست یابد. این رکورد با رشد 142 درصدی نسبت به ظرفیت اسمی کارخانه رقم خورده است. نقطه عطف این رکورد، فروش کلیه محصولات تولید شده در بازارهای داخلی و خارجی است به نحوی که میزان فروش محصولات نیز با رشد 18.6 درصدی نسبت به سال قبل، به 51 هزار تن رسید.

وی خاطرنشان نمود، با اصلاح فرایندهای تولید و عملیات و خودکفایی در مهندسی، طراحی، ساخت و بهره ­برداری از تجهیزات و ماشین آلات نظیر راکتور کوره چهارم، کمپرسورها، مبدل­های حرارتی، وارد مدار کردن مخازن از کار افتاده، جامبوپرکنی و … ضمن کاهش 45 درصدی در توقفات خطوط تولید نسبت به سال گذشته، نزدیک به 1 درصد کاهش ضریب مصرف مواد و انرژی محقق شده است. این کاهش به همراه افزایش تولید ترکیبی محصولات سخت و نرم، تولید در گریدهای جدید و تولید محصول دانش بنیان P-type برای نخستین بار به عنوان یک دستاورد مهم تلقی می­گردد.

وی ادامه داد: در سال 1402 با مدیریت هزینه­ ها و اجماع سودهای حاشیه ­ای، ضمن کاهش 7 درصدی بهای تمام شده محصولات تولیدی، درآمد عملیاتی (فروش) این شرکت در سال 1402،  نسبت به سال ۱۴۰۱ با  رشد50 درصدی همراه بوده است.

همچنین سود عملیاتی این شرکت در سال مالی گذشته 113 درصد و سود خالص هم 144 درصد نسبت به سال مالی قبل از آن افزایش داشته است.